EDITO 2023
Cari amichi, care amiche,
Simu felici di presentavvi a quinta edizione di u Festivale di musica classica è tradiziunale di l’associu Camerata Figarella!
Torna quist’annu, decine di musicanti corsi è europei s’adduniscenu ind’u paese di Figarella per appruntà 12 cuncerti in giru pè u Cismonte sanu.
In programma : musica da camera è sinfonica, cantu, attelli pè i zitelli, senza scurdassi di a nostra leia cù patrimoniu, musica tradiziunale è lingua corsa.
Pubblicu fedele è novu, venite à sparte isse stonde di musica è di piacè cù noi!
A Camerata Figarella
Sabbatu u 16 Setembre, 20H
Ghjesa di San Martinu
San Martinu di Lota
Les voix humaines
Trio Babayki
Salomé Gasselin
U cuncertu hè un chjama è rispondi trà a musica tradiziunale slava è a musica antica. U trio Babyki ci porta à a scuperta di meludie populare è canti tradiziunali di a Bulgaria, Ucraina è Pulonia. Issi canti d’amore è preghere si scuntreranu cù pezzi di musica barocca di Marin Marais interpretati da a viola da gamba di Salomé Gasselin.
Dumenica u 17 Settembre, 19h00
Ghjesa Santa Maria Assunta, Mandriale
Baroque des deux rives
Juliette Beauchamp, Rebecca Raimondi, Salomé Gasselin
A Camerata Figarella
Chì musica rimbumbava à u XX seculu iind’e ghjese d’America Latina frequentate da numarosi Capicursini ? U pubblicu scuprirà i cumpunimenti di Domenico Zipoli, Juan de Auraujo ma dinù musiche di e cumunità ghjesuite autoctone di u Paraguay. A prima parte di u cuncertu, cum’è in ispechju, serà dedicata, per contu soiu, à a musica barocca d’Europa cun opere di Bertali, Schmelzer, Locke è Biber mettendu in risaltu u talentu di e viuluniste Rebecca Raimondi è Juliette Beauchamp cun Salomé Gasselin è Eléonore Luciani à u continuo.
Luni u 18 Settembre, 19h
Ghjesgia di sant'Agnellu , Roglianu
Chjama è rispondi : compositeurs et polyphonies de l'est .
U trio Babyki ci porta à a scuperta di meludie populari è canti tradiziunali di a Bulgaria, Ucraina è Pulonia. Issi canti d’amore è preghere cum’è un chjama è rispondi si scuntreranu cù capi d’opera di a musica classica di cumponitori cum’è Stravinsky, Moussorgski, è Prokofiev.
Marti u 19 Settembre, 20h30
Luri, Sala di e feste di Piazza
Ghjovi u 21 Settembre,20h30
Alb'Oru
Un bonheur, c'est tout le bonheur
Spettaculu pè cumediante è musicanti messu in musica da Igor Stravinsky. La storia conta un pattu trà un suldatu è u Diavule, a musica chì avvinghje u testu hè fatta di tango, di ragtime è di canti religiosi. Messu in scena da u cumediante figarellese Sampiero Medori è u viulinu diabolicu di Fanny Robillirad, l’Histoire du Soldat, hè un spettaculu trà furaniu è puesia chì interrugheghja u cuncettu di felicità.
Mercuri u 20 Settembre, 19h
Paese di Figarella , Santa Maria di Lota
Ghjovi u 21 settembre, 18H30
Cervione, Musée Anton Dumenicu Monti
Histoires d'Amériques
U cuncertu mette à l’onore a storica leia tra u Capicorsu è u Venezuela, terra di migrazione pè numarose famiglie corse. Nant’à a scena, 13 anni dopu à u so ultimu cuncertu in Corsica, ritruveremu à Cristobal Soto, natu in Ciudad Bolivar è famosu ind’u mondu sanu pè a so maestria di l’arpa tradiziunale. Ad accumpagnallu : René Orea à u flautu, Manuel Sanchez è Miguel Siso – premiatu à u Latin Grammy Award – à u cuatro (ghitarra tradiziunale venezueliana) è in qualità di special guest u ghitarrista gypsy swing balaninu Fanou Torracinta cun altri musicanti corsi per un finale cumunu.
Veneri u 22 Settembre - 20h30
Brando - Ghjesa di Castello
Sabbatu u 23 settembre - 21h
Auditorium de Pigna
Sognu di mezz’estate
Ch’elli sianu un ciottu ind’à nostra anima a più prufonda, o a visione onirica d’un paisaghju mai vistu, i sogni affascinanu è ispiranu l’arte dapoi seculi è seculi. A furesta magica piena d’elfi è di fate di u Sognu di mez’estate di Shakespeare messa in musica da Mendelssohn; l’isula di u magone Prospero di u cumponitore inglese Thomas Ades cume Après un Rêve di Fauré sò tutte opere chì piglieranu vita sottu à l’archetti di i musicanti di u Festivale.
Sabbatu u 23 Settembre,
19H Carghese, Ghiesa greca
Yannis Dionysiou, le chant de Grèce
Issu cuncertu mette à l’onore la musica tradiziunale di a Grezia è in particulare i canti ellenichi d’Asia Minore ma ancu u rebetiko è u laikò. Nant’à scena un tercanu di a canzone in Grezia : u cantadore di l’isula di Cipru Yianni Dionysiou
Dumenica u 24 Settembre,
16h30 Ghjesgia di l'Annunziata, Porettu, Brandu.
18h30 Piazza a Ghjesa, Porettu
Capi d’opera : Brahms & Rachmaninov
Yannis Dionysiou et l'orchestre du festival
Issu cuncertu mette à l’onore la musica tradiziunale di a Grezia è in particulare i canti ellenichi d’Asia Minore ma ancu u rebetiko è u laikò. Nant’à scena un tercanu di a canzone in Grezia : u cantadore di l’isula di Cipru Yianni Dionysiou, chì serà accumpagnatu, cume si facea tempi fà in Bastia, trà e duie guerre, da un’orchestra sinfonica.
Ci serà da beie è da manghjà !